Delvis fjärrundervisning till och med 30 april 2021

9 apr, 2021

Enligt smittskyddsläkaren i Region Sörmland har smittspridningen ökat mycket snabbt i Sörmland de senaste veckorna. Utifrån detta bedömer barn- och utbildningsnämnden att det finns ett behov av att kommunens högstadier fortsätter bedriva delvis fjärrundervisning till och med 30 april 2021. Detta för att minska smittspridningen av Covid-19.

Huvudmannen och rektor på Gripsholmsskolan har fattat beslut om viss distansundervisning i åk 7-9 enligt följande:

Måndag: åk 8 på skolan, åk 7 + åk 9 distans

Tisdag: åk 9 på skolan, åk 7 + åk 8 distans

Onsdag: åk 7 på skolan, åk 8 + åk 9 distans

Torsdag: åk 7 på skolan, åk 8 + åk 9 distans

Fredag: åk 9 på skolan, åk 8 vandring, åk 7 distans

Måndag: åk 7 + åk 9 på skolan, åk 8 distans

Tisdag: åk 7 + åk 9 på skolan, åk 8 distans

Onsdag: åk 7 + åk 8 på skolan, åk 9 distans

Torsdag: åk 8 + åk 9 på skolan, åk 7 distans

Fredag: åk 8 + åk 9 på skolan, åk 7 distans

Måndag: åk 7 + åk 9 på skolan, åk 8 distans

Tisdag: åk 7 + åk 9 på skolan, åk 8 distans

Onsdag: åk 7 + åk 8 på skolan, åk 9 distans

Torsdag: åk 8 + åk 9 på skolan, åk 7 distans

Fredag: åk 8 + åk 9 på skolan, åk 7 distans

Vi vill med detta beslut fortsätta försöka hålla smittspridningen nere på Gripsholmsskolan.
Såvida ditt barn/din ungdom eller någon i familjen testat positivt för Covid 19 förväntar jag mig att du meddelar mig detta på adressen nina@gripsholmsskolan.se på samma sätt som min personal gör det. Vi måste alla hjälpas åt för att hålla smittspridningen nere – även på Gripsholmsskolan.
OBSERVERA: Om någon i ett hem testat positivt ska övriga familjemedlemmar (även friska) stanna hemma 7 dagar från provtagningsdatum av familjemedlem.

Läs mer här:https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/om-du-eller-nagon-i-familjen-har-blivit-sjuk/

Vid frågor vänligen vänd er till rektor Nina på adressen nina@gripsholmsskolan.se tack.