Claudia Cobello-Wideson

Bor i Mariefred  Claudia
Födelseort Pennsylvania, USA
Fyller år 11 oktober
Utbildningsplats Oppenheim am Rhein-Tyskland, Florens-Italien, Karlstad och Stockholm
Övrig utbildning Examen inom skrädderi, modedesign och klädtillverkning i Florens-Italien samt Key account manager examen från Stockholms Sälj och Marknadshögskola. Studier i pedagogik på Karlstads och Stockholms Universitet.
Anställd 2014
Kännetecken som lärare Öppen och nyfiken i möten med elever och människor i allmänhet. Jag har en stark vilja att förmedla kunskap på bästa sätt.
Intressen Hantverk och konst, botanik, tillagning av hälsosam och god mat, att läsa samt att röra på mig ute i naturen.
Kuriosa Har som ung samlat på pandaartiklar samt älskade att hoppa “hoppstylta”. Har arbetat bl.a. för Mode-Markisen Emilo Pucci i Florens och för nuvarande Kungen på Gripsholms Slott samt som clown på barnkalas.
Har hittills levt i USA, TYSKLAND, ITALIEN och SVERIGE!
Det bästa med Gripsholmsskolan Skolans energirika “anda” som präglas av många duktiga elever och engagerade lärare i en unik skolmiljö!